מיץ פטל / חיה שנהב

petel

הסיפור מיץ פטל כתוב בצורת דו שיח בין הג'ירפה הגבוהה והרזה לבין האריה הרחב, המנסים לברר מיהו מיץ פטל.

במהלך הסיפור מתפתחת חברות בין שלוש הדמויות.

בסיפור יש חזרות רבות המאפשרות לילדים לדקלם את הסיפור.

חיות היער אינן יודעות מיהו מיץ פטל ונרתמים למשימה ג'ירפה ואריה שמצליחים לגלות כי מדובר בארנב ואף בסופו של דבר מפתחים איתו ידידות.

"הבית של מיץ פטל עמד בקצה החורשה, היו לו וילונות צהובים, חלונות ירוקים ותריסים אדומים, החיות בחורשה שאלו: מיהוא מיץ פטל? אבל אף חיה לא ידעה.."

סיפור זה מאוד אהוב על הילדים בגלל החיות שמופיעות בו. האריה שתמיד מצטייר כחייה מפחידה כאן הוא חסר אונים, רוצה לספק את יצר הסקרנות שלו.

לעומתו הארנב שומר באדיקות על הפרטיות שלו, הוא אוהב להתבודד, אוהב את השקט שלו. הבית שלו נמצא בקצה היער רחק מכולם. והינה ביום בהיר אחד מתפרצות אליו שתי חיות שרוצות להפר את שלוותו.

בסיפור ישנו איזה שהוא מתח מהוא מיץ פטל? איזו מן חיה?

בסופו של דבר מיץ פטל נפתח ומוכן לקבל את החברים החדשים. והאריה והג'ירף מספקים את יצר הסקרנות שלהם.

הקראנו את הסיפור מספר פעמים,  הילדים מהר מאוד למדו את הסיפור בעל פה.

הם היו יושבים בספריה וממחיזים את הסיפור תוך כדי הקריאה.

הם הביאו תחפושות מן הבית.

הבאנו בד גדול והילדים הכינו את התפאורה.

לאחר שהתפאורה היתה מוכנה תלינו אותה בספריה והילדים בזמנם החופשי יכלו להמחיז בפני חבריהם את הסיפור.

לאחר תקופת מה העברנו את התפאורה לבמה הגדולה והילדים הופיעו בפני כלל ילדי הגן.

כמו כן הם גם הופיעו בפני ילדי שאר הגנים.

הילדים הופיעו בפני ההורים.

Bitnami