להלן מידע על מרכזי הלמידה בגן

מרכז האומנות

ילדי הגן עוסקים הרבה ביצירה. הצורך בהבעה יצירתית והכושר היצירתי, מצויים בכל הילדים מטבעם. הם מבינים את שפת הצבע והצורה עוד לפני שהם מבינים מלים ומושגים.

 הפתיחות הטבעית שלהם וההתלהבות שיש להם ליצירה, מהוות קרקע פורייה להעשרה. ככל שיקלטו מושגים אלו בגיל צעיר יותר, הדברים ייחרטו טוב יותר במוחם ובליבם. לילדים בגיל מאוחר יותר להבין יצירות אמנות מכל מקום ותקופה.

 ילדים צעירים מגלים רגישות רבה לשפה החזותית. הפתיחות הטבעית שלהם מאפשרת לנו לזמן להם מפגש חוויתי עם יצירות אמנות.

 כמו כן, ילדים צעירים גדלים בדרך כלל על אמנות של עצמם, הם לומדים את שפת האמנות באמצעות היצירה העצמית.

 במפגש הפעיל עם יצירות אמנות חווים הילדים אופני ביטוי מגוונים, ואוצר הדימויים הפנימיים שלהם מתעשר.

 ההתנסות במפגש עם יצירות אמנות מפתחת את ההבעה העצמית שלהם ונפתחות בפניהם אפשרויות ביטוי רב כיווניות.

 הנחות היסוד של הנושא שאנו מעבירים בגן הן שצריך לדעת את האמנות ולא רק לדעת על אמנות בשביל לחוות אותה בצורה משמעותית.

 אנו במסגרת הגן מאפשרים לילדים לבטא את התרשמותם מיצירות אמנות בשפת האמנות. לשם כך אנו מזמנים להם חומרי יצירה תואמים ומגוונים, שבאמצעותם יביעו את עצמם, באופן זה תיווצר היכרות משמעותית יותר עם יצירות אמנות שהילדים יצרו אתן קשר של התבוננות בלבד.

 הציור חייב שיתן למסתכל יותר ממה שיש בו, שלא יסתפק במידע הגלוי שבציור, כי אם יעורר את הצופה לתוספת של מחשבה הרגשה והתעלות.

 במופשט, החללים הצורות, הקווים, הגוונים הצבעים מסוגלים לפעול על רגשותינו ועל תפיסתנו השכלית גם בהיותםשרויים במנותק מכל דימוי מוכר ובר זיהוי, כשם שהלחנים ההרמוניות והמקצבים המוסיקליים פועלים במנותק מכל מהות ממשית אחרת.

 הציור לפני היותו סוס או אישה או ספור עם, הוא קודם כל משטח מכוסה בצבעים המאורגנים.

 הציור הוא מנגינה של צבעים וצורות, ציור הוא שיר בלי מילים רק מנגינה.

 ציור הוא משחק של צורות וצבעים, הצייר קובע את חוקי המשחק מספר המשתתפים ואת מהלך המשחק.

 ציור הוא טיול של העין בין הצבעים והצורות, טיול מלא הרפתקאות.

 מרכז המוזיקה:

 המוסיקה – על מגוון הפעילות שבה – מהווה דרך ביטוי רוחנית, ריגושית, חברתית ויצירתית לכל אדם מגיל צעיר ביותר.

 הגישה שלפיה אנו עובדים בגן רואה במתן הזדמנות לכל ילד להיחשף לאמנות המוסיקה ערך עליון. חשיפתו ותגובותיו של הילד שואבים את גירוייהם מתופעות אקוסטיות. ילדים קולטים גירויים מוסיקליים ומסוגלים להגיב עליהם עוד בטרם החלו לדבר, ולכן יש לנצל כושר זה במוקדם ככל האפשר.

 אנו לומדים להכיר מה זה אופרה, להאזין למוסיקה קלאסית, כלי נגינה שונים, תווים, מקצבים, ועוד.

 כמו כן הילדים לומדים לנגן על מטלופונים. ונגינה על דרבוקות.

 אתם מוזמנים לבקר במרכז המוסיקה שלנו.

 מרכז מוטורי:

  האמירה “נפש בריאה בגוף בריא” צופנת בחובה קריאה לפעילות גופנית סדירה. כאשר מדובר בילדים קטנים יש לאמירה זו משמעות מיוחדת, אצלם התנועה והפעילות הן יסוד מוסדר ומקור להתפתחות. בגיל הרך התנועה היא צורך פיזי, דרך לבטא רגשות וגם אחת מאופני הלמידה החשובות.

 תוך תנועה קונה הילד שליטה בסביבתו רוכש מושגים תחושתיים ראשוניים כבסיס להפשטה ולומד להכיר את עולמו.

 ילדים קטנים מתנועעים מים היוולדם והם הולכים ומפתחים את המיומנות הגופנית בתהליך מתמיד של התמודדות. עידוד פעילות גופנית מגוונת ומאוזנת עשוי לתרום להתפתחות הילד כאישיות שלמה ולמיצוי כל היכולות הטמונות בו. חינוך סדיר לתנועה יבטיח לנו, מחנכי הילד, כי אנו עושים כמיטב יכולתנו לקידומו. זיקת הגומלין בין התפתחות האינטלקטואלית והרגשית של הילד בגיל הרך לבין התפתחותו המוטורית הוכח כבר במחקרים רבים, כיום ברור למחנכים, שהפעילות   המוטורית המודרכת היא הגורם בעל משקל בהתפתחות הכללית של הילד.

 התפתחות מוטורית נאותה פירושה שליטה רצונית על מערכת השרירים. היא קשורה לתהליכים פנימיים המתרחשים בגוף ומושפעת במידה רבה מגרויים סביבתיים.

 גוף בריא הוא הבסיס לתפקוד מנטלי טוב יותר.

 מרכז הג’ירף:

התוכנית מקנה לילדים את מיומנויות התקשורת המקרבת, ומקשרת אותן אל הערכים ההומניסטיים שבבסיסן: ההכרה באנושי שבזולת ואכפתיות כלפיו.

 המטרה של התוכנית הנ”ל היא ליצור אצל הילדים הפנמה של ערכי יסוד כהתחשבות בזולת, הבנה ברכיו, נכונות לדחיית סיפוקים מיידיים, מניעת אלימות וסובלנות.

 בשפת הג’ירף אנו מתייחסים לדברים שבלב, שיום רגשות.

 שפת הלב מתעניינת ברגשות ובצרכים שלי ושל השני. היא מביעה בכנות ובפתיחות את רגשות הדובר ומתעניינות באופן אמפאתי ברגשותיו ובצרכיו של השני.

 זוהי שפה, המגבירה את יכולתנו להגיב באהדה לאחרים, ולטפח את יכולתם שלהם להגיב אלינו מאותו מקום.

 הלב הוא מחבוא

הלב הוא מחבוא

לכל הדברים שלא יכולים להגיד בקול.

כשאני רוצה לספר על ילדה שאני אוהב

ומפחד שיצחקו לי

אני מספר בלב.

כשאני רוצה להגיד מילה גסה

ומפחד שאבא ואמא ישמעו

אני אומר בלב.

יש דברים שאני יודע בלב

וכשאני צריך להגיד אותם בקול

אני לא יכול

Bitnami